Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

My box of shit


Det finns vissa saker i livet som du ej tycks kunna ta dig ifran. Som känslor som framkallas automatiskt i olika situationer. De kan ha legat latenta i flera år men så plötsligt kommer de tillbaka.

För en del handlar det om att tala inför publik, på en halv sekund blir du finnig 14-åring igen och handflatorna alldeles blöta. Det kan vara kaotiska städer, flygplan, trånga utrymmen eller att äta middag hos din partners föräldrar första gången.

Har just blivit påmind om min lada som ej går att kasta, 200 mil bort är den fortfarande tung.

Lustigt nog heter den precis som den känns: " Math for life".
Det kändes okej, eller åtminstone hanterbart när det handlade om ett G eller IG, ett prov man kunde göra om, en läxa man kunde klara hemma, en stol man kunde korvla sig ner ifrån och  få trotsa lite där under bordet. 
När det inte skulle stå som ett statement på ens framtida diplom, och framför allt när hela ens vistelse inte hängde löst  pga. The weekly quiz. ( What am I , 9 ? )

Det känns heller inte okej när matteboken kostar 95 Euro och jag därför varit smart och beställt den för 19 på Amazon... utan leverans!
Kommer alltså sluta med att jag kommer efter och betalar 114 Euro för en bok jag inte kan läsa.
(Och jag räknade just ut totalen på mobilen.)

Leva utomlands på två främmande språk samtidigt, hitta i stan, diskutera politik, betala räkningar, få nya vänner...

Kunde ingen ha varnat mig?
Vad är egentligen the compared value divided by the reference value  + X  x 2?

Och det finns inte ens en lägre nivåååååå..........

(Näpp! Ena strumpan är korvad.)

Comments
Postat av: Hattie

Men åh bellsson, det är ju just det som är så häftigt. Fast samtidigt skrämmande.
Finniga fjortonåringar blir vi allihopa någon gång. Inte ens i ett land där man får tala sitt eget språk är det lätt.
:) Puss

2008-01-25 @ 22:29:35
Postat av: Elina

Jag tar med mina matte C+D böcker, sen har vi mattesessions ihop och blir smarta. bra va!

2008-01-28 @ 07:02:30

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0