Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Ett glas afternoon Chablis

Att möta sina vänner för lunch på stan kan betyda den ena eller det andra.
Av någon anledning har jag lyckats bli extra bekant med några sympatiska människor,
med dito sympatiska vanor.

Det var ösregn, kallt som hemma och min mattebok låg och väntade på postkontoret.

Själv satt jag efter avslutad lunch i en hotellbar. En sån där där servitriserna är 2 meter långa, bär pumps och har kassan i en liten portmonä i strass.

Att vara student kan tydligen också vara både det ena och det andra.
Allt jag vet är att mina onsdagseftermiddagar omöjligt får fortsätta så här .

M-A-K-A-R-O-N-E-R-M-E-D-K-E-T-C-H-UP. Säg efter mig. M-A-K-R-I-L-L-I-T-O-M-A-T-S-Å-S.

Hur ska man kunna veta? När man aldrig pluggat förut.


Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0