Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Le Stockholm streetstyle

image11

Tommie, 21  
Berätta om din outfit, vad har du på dig?
- Jag har på mig ett par jeans som jag hittade i en påse som jag fick tillbaka av en kompis, ett par skor som jag fått av en kompis mamma och en väska som jag lånat av en kompis och en jacka som jag hittade i min pappas garage och en tröja som jag hittade någonstans. Jag har typ hittat allt!
Hur skulle du beskriva din klädstil?
- Lite amerikansk. Från San Fransisco.
Vad blir ditt nästa inköp?
-
Jag vill köpa ett par svarta UGGs


David, 17  
Berätta om din outfit, vad har du på dig?
- Ett par Dr. Martenskängor från Sko Uno, ett par Leejeans som är pappas gamla, en t-shirt som är pappas gamla, en trench från secondhand och en luva och en väska från Åhlens.
Beskriv din stil?
- Den är ganska på måfå. Jag har på mig vad jag känner för.
Vad inspirerar dig?
- Jag inspireras av 90-tals brittpop, Jarvis Cocker, Brett Andersson och Damon Albarn.
Vilket var ditt senaste inköp?
- En jeansjacka.
Vad blir ditt nästa inköp?
-
En rock eller någon bombajacka. En röd bombajacka från Whyred kanske.  


Så, det är alltså därför vi tycker att fransmän generellt sett har dålig klädsmak?
Står man upp för saker mer  än "på måfå" så får man kanske acceptera en taskig boot cut.

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0