Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Åldersnoja

Nej nu!
Inte nog med att jag just blvit innehavare av en stekpanna med plastbotten och ett durkslag utan, (till följd av att sätta på fel platta då jag skulle koka eftermiddagskaffe).

Sekunden efter ser jag ett inslag av filmkrönikan och får höra att Robert Redford är 72 år!
Visste ni det? Var det inte relativt nyligen han hade ihop det med Michelle Pfieffer  i den där filmen då hon är meterolog och han krigskorrespondent?

Hur som helst, samma sak har hänt mig två gånger tidigare denna vecka.
1. Gösta Ekman på Guldbaggegalan - han fick hederspriset.
(Det får man säkerligen inte utan en rad rullar och framför allt tid i bagaget. Dessutom stapplade han upp på scenen, darrade som en dement i underläppen, för att ta emot det. Kan i och för sig ha varit ett trick för att liksom markera sin tyngd i den svenska filmhistorien. Han kunde ju inte köra en Papphammar.)

2. George Clooney, frontfejset för kaffemärket Nespresso.
Hans kalufs kommer och går i samma reklamfilm på Champs elysées. Han brukade väl ha svart hår med inslag av grått och inte tvärt om?
Det var väl just det som var hans grej, lite charmigt. Att han var "En mogen kille" . (Själv har jag aldrig förstått grejen med det där...att vara tolv och stolt över att man föredrar Kevin i BSB....)  
Och är han inte lite mager , hjälp snart en undernärd långvårdare!

När hände detta frågar jag mig.

Det är sannerligen inte många svarta hår kvar där på huvet.
http://www.youtube.com/watch?v=Ax1Z6lRgTDg

Kids, det kan bara betyda en sak:  Bollen ligger hos oss nu.

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0