Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Sergels torg

Är det inte märkligt, hur vissa saker i livet känns desamma oavsett när.
Som nattbussen. En galakväll blir till antiklimax.

Spelar ingen roll om det är juni, efter stundentskiva med nyslingat hår,
eller som nu snålblåst, halvbitter uppsyn och vuxenpoäng.

Man är alltid white trash.
Framför mig i kuren står min bästis för 6 år sen. En tjej i nylonstrumpor, cowboyboots och lilla väskan.
Hon lutar kinden mot glaset och kräks. Små hulkningar i sömnen.
Ingen regarerar, tittar inte ens med hundblicken, för vi vet att allt är som det ska.
Har alla känt Åhléns City snurra.

Knyter mina frusna nävar i fickan och tänker:
Är det  för att jag snart ska lämna denna stad som även den värsta igenkänning får skimmer?
Måste vara julskyltningens sken.

Då jag kliver av ligger hon raklång på golvet.

Hon har minst fem varv kvar.

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0