Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Människor man möter

Köpte en klänning av min granne idag. Hon är en stereotypexpedit i Götgatsklicken.
Ovetandes om detta står står hennes pojkvän elva timmar senare och flåsar mig i nacken. Han beställer öl.

När jag åker hem sitter de bägge några säten bort från mig. Vi går in i porten och låser dörren.
Men vi säger ingenting, för vi känner inte varandra.

Imorgon möter jag dem troligen när de rastar sin chiuaua.
Jag vet vad de handlar för mat.

Snygg-Stockholm var tomt ikväll. Mina ansikten var nån annanstans, eller försökte.
 2500 personer som ska in i en lokal. Klurigt. Fast man står på listan och bär American apparel.

Känner mig som en mobil. En tunn fågel i papper som kan landa varsomhelst.
Eftersom mattan snart ska ryckas undan har jag fått dispens. De här veckorna kommer ändå att försvinna.
Fegt att nöjt bara flyta med?... eller så är det så här det alltid ska kännas att fakiskt leva.

Vardagsspöken.
Ska bli fantstiskt att inte se er mer. Trots att vi aldrig hälsat.

Comments
Postat av: Elina

hmm undrar om det var många som stod på listan och bar american apparel... igenkänningsfaktorn är rätt hög här.

2007-12-18 @ 01:47:02

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0