Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Deg

Att inte röra på sig börjar bli smått frustrerande. Efter 4 dagar har det blivit nån slags image.
Känner mig som ett socialt experiment. En Big brotherkaraktär i singelhushåll.

Mellan mina släpandes steg ner på Ica, iklädd gårdagens kläder, för att inhandla halvfabrikat i flytande form, och dragande av täcke mellan soffa och säng, har jag synat mina (säkert) växande bilringar.
Min konsumtion av saftsoppa, gröt på korv och finska pinnar har ofrivilligt ökat med 100 procent.

Har fått lyssna på Marie Laveauklirr, julmysande släktingar, berusade 04.30 sms och nedan nämnda telefonstalkers.

Förvrrande utanförskap! Vad hände med mitt välförvaltade liv på bara några dagar? I miss you.

Våra förfäder lassade hö på fält, åkte längdskidor och åt råg.
Vi 80-talister som är födda slackers, har Imac -jobb och en diet av aspartan och transfett  är således dömda till en minst lika passiv långvårdsvistelse.

Jag är bekymrad.
Om den här känslan av degklumpstristess infinner sig efter  fyra dagar... Hur klarar vi 15 år?

Lösningen stavas säkert DVD-box.

Comments
Postat av: D

Stackare allt du behöver stå ut med. Ser att mitt bidrag omnämns, skäms lite, du är åtminstone inte bortglömd i vintermörkret även om det ibland vore
allra skönast...

2007-12-11 @ 19:03:30

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0