Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Tips på vägen

Saker Du inte bör göra om du ska tänka långsiktigt samt förbereder en kommande ekonomisk situaton som är  minus en sisodär 170.000 kronor per år:

* Strunta i att inhandla YES diskmedel för att det kostar 13 kr mer än Euroshoper, men i själva verket räcker 3ggr så länge. (Och ännu mindre, avstå från att då köpa nåt diskmedel alls och tänka att det löser sig. (!?)

* En halvtimme senare impulshandla ett ramla baklänges-plagg på hungrande mage för 498 kr och tro att  det inte märks om du fnissar lite fånigt och låtsas att du är Ebba von Sydow.

* Lämna kaffebryggaren påslagen en hel dag för tredje gången och riskera att lägenheten brinner ner. ( För att sedan fortsätta konstatera att du inte tecknat någon hemförsäkring).

Alla dessa ting jag lyckats åstadkomma idag.

Men,

Jag har vägt upp det hela genom att:

* Äta mikrad korv med makaroner och ketchup (ok lite gröna grönsaker också, tänk på jäärnet), ståendes vid diskbänken för att öva på livet som oansvarig och fattig student.

* Ringa till "admissions office" på universitetet i Paris för att fråga en sak, men inte fått svar eftersom den jag sökte var ute på lunch. (Tänk så tokigt, de äter lunch mellan 12 och 13 i Frankrike OCKSÅ!)

* Postat ett förfrankerat kuvert till min gymnasielärare så att hon kan skicka tillbaka rekomendationsbrevet till mig.

Dags för statusrapport i projekt "Mot Paris" ?

Så länge Nyhetsmorgon söndag har en tablå med allmängiltiga råd i kognitiv terapi, för säkerhets skull har en medelålders manlig reporter i inslaget från tjejmilen, Tilde de Paula får 15 min för att  intervua Carl Bildt om han verkligen hinner  vara ledig (med intentionen att få svaret "nej jag jobbar hela tiden för att göra familjesituationen så svår som möjligt"), hela staden och tidningarna tapetseras av filmen  "Underbar och älskad av alla" (Förlåt Martina Haag men var inte Bridget Jones-eran typ 1999?),  det känns helt overkligt att Carolina Klüft vinner 7-kampen igen!,  krönikörer fortsätter tala om " fenomenet chic litt" , samt skriver ett endaste ord till om folk som talar i head set  kan det bara inte vara försent!

Comments
Postat av: Hattie

Hahaha!
Du kommer att bli en bra student Bellsson!
Man måste nog bara vänja sig... Jag håller på att vänja mig.. köpte ett par byxor idag... eftersom studenter har så dålig ekonomi.
Så jag får göra som du imorgon och kompensera genom att käka micrad korv samt makaroner stående vid diskbänken! :)

2007-08-28 @ 21:31:22

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0