Paris samtidigt stockholm maj - september 2009
Paris...
By Isabelle Purits
This blog in books 2009-2010
Photo book

Mot Paris nr 1

Tillbaka på ruta ett? nej, inte tillbaka, framåt. Från ruta 1.

Har under en tid märkt att man lättare tar tag i saker och ting om man vet att andra förväntar sig något.
Nu vet jag  också att man endast existerar för sig själv när allt kommer till kritan, men att bara vara sig egen motor kan iblad bli lite tungt. (Och det är ju så fruktansvärt deppigt att inse att ingen jävel bryr sig egentligen)

Har därför som man nu sig bör, insett att det kan vara en god idé att starta en blogg. Ett samvete? En struktur. Jag är påväg härifrån och nu jäklar ska jag börja ta tag i saker.

Det är inte dagen efter nyårsafton, det är inte några nyårslöften.
Helt enkelt bara en spontan strategi. Mot vägen, den breda , inte landsvägen! Rakt in i framtiden. (hoho)

Let´s go.

Så, har idag denna söndag öppnat inkorgen och hittat , "ta da", en stipendielista.

Mina satsade 400 pix har alltså givit resultat. Det finns hopp även för sådana som mig visar det sig. Trots att jag ej är medlem i knypplingsförening inom Skaraborgs län eller är av persisk härkomst med ett halft kapat ben.
En vanlig medelklasskid kan också få hjälp. Judiska församlingen verkar vara ett bra kort. (Ja, jo jag vet det är lite tveksamt men pappa går ju åtminstone till synagogan 2 ggr per decennium...Och jag har ju lite släkt under marken på kyrkogården, så..de kan inte motbevisa nåt!)

Jag säger ju det, forward is the new right!

Och om du läser, thanks I need all the fire i baken I can get.

Plan denna vecka:
1. Komponera ihop ansökningsbrevet.
2. Hämta dom där gymnasiebetygen som står i bokhyllan hos mamma och pappa
3. Dricka nåt rosa bubbligt på Hatties födelsedagskalas, inte mer än rättvist faktiskt!

Comments
Postat av: Hattie

välkommen till bloggvärlden bellsson!
rosa och bubbligt är du förtjänt av mot slutet av denna tuffa vecka! :)

2007-08-12 @ 15:17:26
Postat av: Martin

Yo yo, hoppas allt går bra med Paris. Fixa det där jävla stipendiet så du kan komma iväg! Tjoho.

2007-08-12 @ 23:32:27
URL: http://camensky.wordpress.com
Postat av: Kalle

Smart drag. U go gurl!

2007-08-14 @ 00:48:55

Comment on this post:

Name:
Remember me?

E-mail: ()

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0